Stížnost občana na práci veřejné správy adresovaná veřejnému ochránci práv (ombudsmanovi)
Na veřejného ochránce práv (ombudsmana) se můžete obrátit v případě, že nesouhlasíte s postupem, opatřením, rozhodnutím či jinou činností úřadu ve vztahu k vám nebo pokud chcete podat stížnost na nečinnost úřadu.
Fyzická nebo právnická osoba (osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby).
Za fyzickou osobu může jednat zmocněný zástupce (na základě plné moci).
Splnění všech požadovaných náležitostí, tj. záležitost se týká orgánu vykonávajícího státní správu.
Podejte písemně stížnost poštou, e-mailem, datovou schránkou, prostřednictvím on-line formuláře na internetu nebo osobně v sídle veřejného ochránce práv.
Obraťte se na veřejného ochránce práv.
S pracovníky příslušného úřadu.
Musíte podat stížnost veřejnému ochránci práv a předložit veškerou relevantní dokumentaci, týkající se věci.
Stížnost veřejnému ochránci práv (ombudsmanovi) musí zahrnovat:
jméno, příjmení a bydliště stěžovatele (u právnické osoby název, sídlo a osobu oprávněnou jménem právnické osoby jednat),
označení úřadu či úřadů, vůči nimž stížnost směřuje (případně identifikační údaje úředníka, který konkrétně za úřad jednal),
popis podstatných okolností věci, včetně sdělení, zda a s jakým výsledkem byla věc předložena jinému orgánu,
doklad o tom, že úřad, jehož se stížnost týká, byl neúspěšně vyzván k nápravě,
týká-li se stížnost vydaného rozhodnutí, jeho kopii,
pokud je stížnost podávána za jinou osobu, písemnou plnou moc.
Vzorový formulář je součástí informačního letáku, který je k dispozici v prostorách Kanceláře veřejného ochránce práv či na internetových stránkách veřejného ochránce práv, jeho použití však není nezbytnou podmínkou podání stížnosti.
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Musíte nejprve sám / sama vyzvat úřad, jehož se stížnost týká, k nápravě.
Stížnost ombudsmanovi je možno podat také v elektronické podobě, a to prostřednictvím on-line formuláře na internetu.
Doplnění či dotazy ke stížnosti lze zaslat na adresu: podatelna@ochrance.cz.
Zákon č. 349/1999 Sb., o Veřejném ochránci práv, ve znění pozdějších předpisů
Vůči jednání veřejného ochránce práv (odložení věci, závěry šetření, navržená opatření k nápravě, doporučení aj.) neexistují opravné prostředky.
Sankce nejsou stanoveny.
Kdo je veřejný ochránce práv, jaké je jeho poslání a působnost?
Veřejný ochránce práv působí dle zákona k ochraně osob před jednáním úřadů a dalších institucí, které vykonávají veřejnou správu, s výjimkou samosprávy, pokud:
je takové jednání v rozporu s právem,
neodpovídá principům demokratického právního státu a dobré správy,
jsou úřady a instituce nečinné.
Provádí systematické preventivní návštěvy míst, kde mohou být lidé omezováni na svobodě (léčebny, sociální zařízení, věznice aj.), a usiluje o respektování jejich základních práv.
Rovněž přispívá k prosazování práva na rovné zacházení a k ochraně před diskriminací.
Můžete se obrátit na:
Veřejného ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno,
telefonní informační linku: 542 542 888.
Sekretariát veřejného ochránce práv
Nevyplněno
08.08.2011
03.10.2017
Bez časového omezení.
Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení: